firmy Logiprint International Printingfactory, S.L. und Cia S.Com, zwanej dalej “logiprint“
Stan: listopad 2006
§ 1 Zakres obowiązywania
Poniższe Ogólne Warunki Umowne (OWU) obowiązują dla wszystkich istniejących i przyszłych stosunków handlowych pomiędzy logiprint i jego klientami.
Zgodnie z niniejszymi warunkami umownymi za konsumenta uważa się osobę fizyczną lub prawną, która jako konsument finalny nabywa produkt, użytkuje go lub stosuje.
Zgodnie z niniejszymi warunkami umownymi za przedsiębiorcę uważa się osobę fizyczną lub prawną, która nabywa produkt, aby włączyć go do swojego procesu produkcyjnego lub przetwórczego lub w celu sprzedaży lub wykonywania usług.
Zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Umownymi za klientów uważa się zarówno konsumenta jak i przedsiębiorcę.
O ile nie ustalono pisemnie inaczej, to warunki umowne odmienne, stojące w sprzeczności z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Umownymi lub uzupełniające nie są elementem składowym niniejszej umowy.
Projekt warunków umownych nie jest akceptowany przez klienta.
§ 2 Rejestracja w systemie danych
Dla każdego zamówienia towarów konieczna jest wcześniejsza rejestracja jako klient firmy logiprint. Niedopuszczalna jest wielokrotna rejestracja pod innymi nazwami lub pod innymi adresami. Aby zapewnić bezproblemową rejestrację, logiprint dokonuje autoryzacji dla dostępu do systemu.
W przypadku naruszeń warunków umownych przez danego klienta lub w przypadku jego zachowań niezgodnych z umową, autoryzacja dla dostępu do systemu może zostać w każdym czasie odebrana przez logiprint. W takim przypadku firma logiprint jest uprawniona do zablokowania dostępu takiego użytkownika włącznie z zablokowaniem jego hasła.
§ 3 Zawarcie umowy
Prezentacja palet produktów i usług firmy logiprint w Internecie nie stanowi oferty. Zamówienie przez email lub online złożone przez klienta uważa się za wiążącą ofertę kupna złożoną firmie logiprint. Przyjęcie takiej oferty przez logiprint potwierdzane jest poprzez przesłanie emaila. Email ten musi zawierać następujące dane: potwierdzenie przyjęcia oferty kupna, formę płatności oraz średnie okresy produkcji zamówionych towarów. Przyjęcie oferty następuje z zastrzeżeniem dostępności towaru, a w szczególności z zastrzeżeniem czasu i formy postawienia towarów do dyspozycji przez kooperantów firmy logiprint. Dotyczy to tylko sytuacji, gdy zaniechano przekazania towaru bez zawinienia firmy logiprint. Poza tym dotyczy to klientów tylko wówczas, gdy logiprint podpisał umowę ze stroną umowy, która jej nie wypełnia. W przypadku, gdy zamówiony towar nie jest dostępny, klient zostanie o tym powiadomiony przez logiprint. Już wykonane świadczenia wzajemne niezwłocznie zwracane są klientowi.
Email potwierdzający otrzymanie, który natychmiast automatycznie wysyłany jest przez system do klienta po wpływie zamówionego towaru, nie jest traktowany jako wiążące przyjęcie oferty przez logiprint.
Sprzedaż oferowanego towaru przez logiprint następuje tylko w ilościach przyjętych zwyczajowo w handlu.
§ 4 Ceny
Wszystkie ceny wyrażone są jako ceny zawierające podatek VAT oraz inne narzuty. Koszty wysyłki nie są zawarte w cenie.
§ 5 Obowiązki klienta odnośnie współpracy oraz odpowiedzialność w przypadku przedterminowego rozwiązania umowy
W przypadku, gdy dla realizacji zamówienia konieczna jest współpraca klienta, w szczególności przy podaniu i oddaniu do dyspozycji potrzebnych danych dla żądanych wzorów drukarskich, to klient musi je przesłać wraz ze zleceniem lub natychmiast po otrzymaniu potwierdzenia mailem.
W przypadku przedterminowego rozwiązania umowy przez logiprint z powodu zaniechania współpracy ze strony klienta oraz w przypadku przedterminowego rozwiązania umowy przez klienta, po upłynięciu terminu odwołania/cofnięcia zgodnie z §7 firma logiprint może żądać odszkodowania za już wykonane prace. Odszkodowanie to obejmuje w szczególności koszty materiałów i robocizny. W przypadku, gdy już użyty materiał może zostać zastosowany przez logiprint w inny sposób, to koszty te rozliczone zostaną z roszczeniem o odszkodowanie.
§ 6 Przekazanie zamówionych towarów
Przekazanie zamówionych towarów przez firmę logiprint następuje na adres podany przez klienta w zamówieniu oraz w terminie podanym przez logiprint. Przekazanie takie przez firmę logiprint klientowi może także nastąpić w większej ilości etapów, o ile jest to konieczne.
Jeżeli klient jest przedsiębiorcą, to odpowiada on samodzielnie za wszelkie ryzyka i niebezpieczeństwa od momentu przekazania towarów przez firmę logiprint upoważnionemu handlowcowi.
Wskazówka dotycząca przewidywanego terminu dostawy do przedsiębiorcy jest niewiążąca aż do momentu przesłania przez logiprint wiążącego potwierdzenia danego zamówienia.
§ 7 Odwołanie / Rozwiązanie umowy
Prawo odwołania / Prawo do rozwiązania umowy:
Poniższe prawo do odwołania dotyczy wyłącznie konsumentów:
Umowa może zostać wypowiedziana przez klienta bez podawania przyczyn. Wypowiedzenie takie musi nastąpić w ciągu siedmiu dni roboczych, liczonych na podstawie kalendarza obowiązującego w miejscu zamieszkania względnie w siedzibie klienta.
Termin ten rozpoczyna swój bieg w dniu wpłynięcia towaru i niniejszych danych. Odnośnie gotowości do świadczenia usług termin zaczyna swój bieg w dniu podpisania umowy.
Odwołanie/rozwiązanie umowy przez klienta następuje albo emailem lub na piśmie (Logiprint International Printingfactory, S.L. y Cia. S.Com, Edificio Mercurio Torre II, 5B, Avda. de Tirajana N° 39, 35100 San Bartolomé de Tirajana – Las Palmas) oraz poprzez zwrot zakupionej rzeczy.
Po wpłynięciu odwołania/rozwiązania umowy i zakupionej rzeczy firma logiprint jest zobowiązana do zwrotu kwoty zakupu w ciągu 30 dni. Dla zachowania terminu odwołania/rozwiązania wystarczające jest odesłanie odwołania/rozwiązania i zakupionej rzeczy w ciągu wymienionego terminu. O ile to możliwe zwrot powinien nastąpić w opakowaniu oryginalnym.
Odwołanie/rozwiązanie umowy jest wykluczone, jeżeli chodzi o zmiany produktu lub wykonania specjalne oraz gdy rozwiązanie nie jest możliwe ze względu na specyfikę usługi, która ma być wykonana.
§ 8 Płatność
Płatności są akceptowane przez logiprint tylko w formie podanej przez klienta w zamówieniu.
Cena sprzedaży oraz ewentualne koszty administracyjne i/lub transportu są wymagalne z momentem podpisania umowy oraz wystawienia faktury.
W przypadku zwłoki w płatności przez klienta firma logiprint może dochodzić odsetek za zwłokę w wysokości 5% doliczonych do ceny podstawowej. Prawo firmy logiprint do wyższego odszkodowania z tego tytułu pozostaje nienaruszone. Klient musi umieć udowodnić, że w firmie logiprint nie powstała żadna szkoda lub, że powstała szkoda jest niższa niż żądanie.
Kompensacja dokonana przez klienta jest dopuszczalna tylko wówczas, gdy jego zażalenie wzajemne uznane jest poprzez prawomocne rozwiązanie umowy, gdy jest ono bezsporne, dopuszczone jako zasadne przez firmę logiprint lub jest ono tylko w ograniczonym zakresie uznane, bezsporne lub dopuszczone jako zasadne przez logiprint.
§ 9 Gwarancja
Roszczenia gwarancyjne klienta są uregulowane przez prawo do usunięcia wad (poprawka lub wymiana). Logiprint może odmówić dokonania wyboru przez konsumenta, jeśli nie jest on możliwy lub jeśli jego koszty byłyby niepomiernie wysokie.
Klient musi być niezwłocznie powiadomiony o tym przez firmę logiprint. Klientowi logiprint musi zaproponować jakąś alternatywę.
Jeżeli późniejsze usunięcie wad nie powiodło się, to klient ma roszczenie o obniżenie ceny lub o rozwiązanie umowy.
W celu zrealizowania zlecenia drukowania logiprint poleca wykonać najpierw tak zwany “Proof”. Dzięki temu próbnemu wydrukowi cyfrowemu klient otrzyma dokładne wrażenie efektu wybranego koloru. Wiążący Proof kolorów jest nieodzowny dla gwarancji kolorów udzielonej przez logiprint. Tylko prawdziwy wydruk oddaje efekt wydruku przewidywanego w tej samej jakości, w której może być zrealizowane zamówienie. Jeżeli klient życzy sobie absolutną identyczność kolorów, to logiprint poleca wykonanie wydruku próbnego. Dopiero wtedy firma logiprint może udzielić wiążącej gwarancji dotyczącej koloru.
W przypadku, gdy chodzi o zlecenia na bazie kolorów RGB, to logiprint nie udziela żadnej gwarancji odnośnie koloru. Przekształcenie z jeszcze większej palety kolorów RGB na mniejszą paletę CMYK może prowadzić do zmian koloru.
W przypadku, gdy klient jest przedsiębiorcą, to usunięcie wad ze strony logiprint dokonuje się poprzez poprawkę lub wymianę.
Omyłkowa reklamacja klienta zakłada, że klient zgodnie z Art. 336 (hiszpańskiego, niem. tłum.) Kodeksu Cywilnego oświadcza, że chodzi o pomyłkę. Oświadczenie to należy złożyć w ciągu czterech dni, liczonych od dnia otrzymania rzeczy. W takim wypadku firma logiprint ma do wyboru i może dokonać usunięcia wad poprzez poprawkę lub wymianę.
§ 10 Odpowiedzialność
Logiprint nie odpowiada za szkody spowodowane niedbalstwem, jeżeli z tego tytułu nie doszło do istotnego naruszenia postanowień umownych oraz zgodnie z (hiszpańską, niem. tłum.) ustawą o produktach szkodliwych nie istnieje żadne niebezpieczeństwo dla ciała, życia i zdrowia ludzkiego. To samo dotyczy kwestii niedopełnienia obowiązków przez pracowników Logiprint.
W przypadku naruszenia najważniejszych obowiązków umownych odpowiedzialność w przypadku niedbalstwa ogranicza się do szkód dających się przewidzieć w związku z umową, także wtedy, gdy suma szkody wynosi dwukrotność kwoty wpłaconej po każdym zamówieniu.
§ 11 Ochrona danych osobowych
Dane konieczne do opracowania zleceń są zapisywane.
W tej kwestii odsyła się do (hiszpańskiej, niem. tłum.) ustawy 15/1999 z dnia 13 grudnia 1999. Wszystkie dane osobowe są traktowane poufnie oraz nie są nigdzie dalej przekazywane w celach reklamowych.
Klient zgadza się na pobieranie, zarządzanie i korzystanie ze swoich danych osobowych oraz przyznaje aż do odwołania wynikające z tego prawa do ich pobierania, zarządzania i korzystania z nich. W każdym czasie ma on dostęp do swoich danych i w każdym czasie jest uprawniony do ich zmiany lub usunięcia.
Jeżeli klient życzy sobie usunąć lub zmienić swoje dane osobowe, to musi poinformować o tym firmę logiprint przesyłając odpowiedniego emaila.
§ 12 Właściwość miejscowa sądu, miejsce wykonania świadczenia i obowiązujące prawo
Niniejsza umowa opiera się wyłącznie na postanowieniach obowiązujących w Królestwie Hiszpanii.
Jeżeli klient jest przedsiębiorcą, to dla rozstrzygania sporów właściwe są sądy w mieście Las Palmas. Nie zważając na to logiprit może również pozwać klienta w jego miejscu zamieszkania lub siedziby.
W przypadku, gdy niniejsze ogólne warunki nie są integralną częścią umowy lub tracą w całości lub w części swoją ważność, to pozostałe warunki umowy mimo tego pozostają bez zmian. Jeżeli postanowienia te nie są częścią umowy lub są nieważne, to umowa ta opiera się na obowiązujących postanowieniach ustawowych. Umowa staje się nieważna jedynie wówczas, gdy nie można wymagać jej dochowania przez jedną ze stron umowy, także pomimo dokonanych zmian zgodnie z postanowieniami ustawowymi, które należy zastosować.